Wednesday, November 2, 2011

Saya BENCI SEMUT!!! Grr..

say NO to semut!!!!
Baiklah blogger sekalian.. hari ini saya akan becerita mengenai semut.. sbb semalam saya sangat terrrsangatlah sakit hati dengan semut2 ini kerana mereka telah MEMBINA SARANG di DALAM PRINTER saya! hoh..memang sakit hati betol lah... rasa macam nak bunuh jer sekor2.. tapi berdosa la pulak.. hehe.. :D  so.. utk mereka2 yang mempunyai masalah seperti saya.. marilah kta sharing cane cara utk mengelakkan semut2 ini agak tidak bersarang.. *dan tidak menambah dosa  kalian yer* opsss.. ^__^ 
sory yer cik semut..

1. spray dengan ubat nyamuk!!~ *cara ini sgttt slalu di pakai.. tapi cara ini akan merusakkan printer anda sendiri wahai teman2 sekalian.. so.. berpada2 lah yer walaupun korang tengah "HOT" dgn semut2 nih*
 
2. tuang air mendidih/air perahan limau di tempat2 semut tu bejalan.. * HMm..xlame rosakla printer....ish3...*
 
3. pakai kapur semut.. 
 
4. Taburkan kayu manis atau letakkan sebuah kantong dari kain nipis yang telah diisi kayu manis di tempat yang selalu semut2 tu bejalan.. org kate kayu manis ni sgt bagus... tapi....*xde kayu manis la plak..hehe..*
 
5. pakai baby powder untuk stop semut tu dari besarang.. *cara ni mcm ok jugak kan?*

At last, saya menggunakan cara ke 5 utk menghalau para semut.. huahauhaua..
dari experiment saya tadi.. macam ok jugakla.. hihi... habis betempiaran semut2 tu.. heheheh.. besides.. meja printer saya jadi wangi dengan johnson baby powder.. mmMMMmm... <3 <3 <3free smiley face images for orkut, myspace, facebook

so.. kepada sesiapa yang mempunyai masalah yg sama.. anda bolehla try yer.. ^__________^
selamat mencuba! 

Love, F

No comments:

Post a Comment